Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Så lyckades Circle K med sin tvåstegsraket

Nytt namn, nytt varumärke, ny logga. När Statoil bytte namn till Circle K gällde det att få med sig alla anställda, från Ystad till Haparanda. Lösningen blev en tvåstegsraket som ägde rum på Stockholmsmässan.

 

Utmaning

Hur får man med sig alla medarbetare i ett stort företag på en resa som innebär ett helt nytt varumärke?

– För oss var det viktigt att samla alla våra anställda på en och samma gång. Och så ville vi ge dem en ordentlig fest. Förväntningarna var väldigt höga, säger Sirincan Kibar, Event Specialist på Circle K.

– En utmaning för oss på Stockholmsmässan var att försäkra kunden om en leverans av högsta klass samtidigt som två andra event skulle äga rum i byggnaden. Vi har lång erfarenhet av parallella event så ur vårt perspektiv fanns det inte några problem, säger Emma Mancilla, Sales Manager på Stockholmsmässan.

Lösning

Den första dagen samlades 800 anställda tjänstemän på de nordiska servicekontoren för en konferens, och nästa dag var det dags för 1800 stationsanställda att bjudas in till konferens. Samtidigt bjöds ett fyrtiotal leverantörer till Circle K in för att visa upp sina produkter på en minimässa. Kvällen avslutades med en stor fest för alla anställda med inbjudna artister.

– Trots att det var en jättelokal vi höll till i blev det en fantastisk stämning. Vi har sällan haft en sådan bra fest. Inte minst maten var fantastisk, berättar Sirincan Kibar.

Resultat

Med tre så pass stora delar som ägde rum under två dagar var det mycket som skulle klaffa. Kommunikation blev A och O för att få ihop alla bitar.

– Vi är imponerade av Stockholmsmässan, de var alltid väldigt tydliga, öppna, lyhörda och kommunikativa, säger Sirincan Kibar.
Den största snackisen bland Circle K:s anställda blev leverantörsmässan.

– Vi har bjudit in våra leverantörer även tidigare, men det var första gången det blev en riktig mässa. Det märktes verkligen att Stockholmsmässan är proffs ut i fingerspetsarna, säger Sirincan Kibar.

Och när det gäller det yttersta syftet, att förankra en stor rebranding bland nästan 2000 anställda, blir det också med beröm godkänt för Circle K.

– Engagemanget bland de anställda var stort redan innan, men detta tände ytterligare en eld. Nu är alla jättetaggade.


Vill du veta mer om Circle K:s lösning?

Kontakta Emma Mancilla, emma.mancilla@stockholmsmassan.se