Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

Gods till och från montern

Vi löser dina gods- och transportbekymmer! Vi har en hel logistikavdelning som står redo att hjälpa dig. Du kan få hjälp redan från dörren hemma och vi ser till att det kommer tillbaka dit igen efter eventet. Du behöver bara packa och märka godset sedan löser vi de transporttjänster som behövs och det levereras till din monter i tid. Skicka in din offertförfrågan på vår paketlösning Dörr-Monter-Dörr, så kan du lägga tid på annat.

Naturligtvis så går det att bara beställa vissa delar av gods- och transporthanteringen. Står du här på mässan med en massa produkter som du inte vet hur du ska få hem, så hjälper vi så klart till med en returtransport.  Du packar ihop och märker upp godset och transportfirman hämtar det och kör det till önskad adress. Fyll i din offertförfrågan på Returtransport.

Har du gods över ett ton eller större än fyra kubikmeter så behöver du boka tid för lossning och lastning senast fem arbetsdagar i förväg. Gods under den vikten eller volymen behöver ej tidsbokas och bokas till och från eventet under officiell in och utflytt. Har du beställt vår paketlösning Dörr-Monter-Dörr så behöver du inte göra något, det löser vi. En tidspassningsavgift debiteras vid tidsbokning på 300 kr.

 

Om du inte har förbokat, eller inte kommer till bokad tid, och har gods över ett ton eller större än fyra kubikmeter debiteras 50 % i påslag på ordinarie pris för godshanteringen. För gods som anländer före officiell inflytt eller hämtas efter officiell utflytt debiteras en lagringskostnad.

För transport av gods utanför EU behöver vi en proformafaktura. Alla uppdrag sker i Stockholmsmässan.

Kontrollera att ditt företag har en giltig utställningsförsäkring som inkluderar gods och transport. Har ni inte det så kontakta Eventservice.