Jobba smartare med gamification

Gamification är ett sätt för företag att utveckla sin verksamhet på ett smartare och coolare sätt.
Hur kan du använda det på din arbetsplats?
Gör vårt test - och kolla hur gamification funkar.

HR & Talent Management är ett av de områden där man använder gamification i att till exempel rekrytera och behålla talanger.
- Att tidigt i processen rekrytera på skills genom gamification gör att man inte sållar bort kandidater på fel grunder. Samtidigt ger man kandidaterna en givande upplevelse och möjlighet att briljera direkt, säger Niklas Jungegård, VD och medgrundare av rekryteringsföretaget Sqore.
I dag är det inte lika viktigt att ha ett fysiskt kontor att jobba ifrån. Millennie-generationen har ett stort behov av flexibilitet och transparens på arbetet – digitaliseringen gör det möjligt att vara rörlig och jobba vid olika tider på dygnet.
Med moderna projektverktyg som Da Pulse, Trello och Slack kan medarbetare som befinner sig på olika platser lätt arbeta i gemensamma projekt och skapa struktur för sitt arbete. Samtidigt kan chefen se att arbetet går framåt som planerat och bygga in smarta feedback-loopar.
- Slack har visat sig vara en tacksam plattform som vi använder dagligen för att uppmuntra varandra. Oavsett om det är en komplimang för en nyligen delad presentation eller en emoji på en rolig meme ger det en indikation på att det man gör uppskattas; vilket indirekt uppmuntrar till fortsatta prestationer att fortsätta, säger Mariah Strengnell, Product Owner på Lifesum.
Själva ordet gamification har florerat som ett buzzword under flera års tid, men vad har det egentligen använts till? Ladda ner Quizkampen Business och skriv in koden gamifyus2017 för att ta vårt test och se hur bra koll du har på fenomenet!
Och ur ska man då lyckas med onboarding av nya medarbetare? Hur formar man effektiva insatser för kompetensutveckling? Vilka drivkrafter som ligger till grunden för att motivera olika medarbetare?

Besök oss på Skandinaviens första konferens för Gamification på Arbetsplatsen. Här får du svaren.
Välkommen till Stockholmsmässan den 28 september.

För mer information besök www.gamifyus.se eller kontakta:
Sara Ek, projektledare
sara.ek@stockholmsmassan.se