Varför bli utställare?

En mässa samlar hela branschen; leverantörer, kunder och media. På mässor träffar du som utställare besökare som tagit ett aktivt beslut att träffa dig. Här skapas nya idéer, kontaktytor och affärsmöjligheter. Vi på Stockholmsmässan älskar möten och är övertygade om att mässmediet är en konkurrenskraftig mediekanal.

monterytor uppifrån under sthlm food and wine

Inget klår det mänskliga mötet

All utveckling börjar med mänskliga möten. Genom att vara utställare på en mässa får du och ditt företag en unik möjlighet att träffa dina kunder ansikte mot ansikte, skapa djupare relationer och därmed sälja in ditt erbjudande med helt andra förutsättningar.

1. En hel bransch träffas

På en mässa är hela branschen samlad vid ett och samma tillfälle. Här träffar du en unik mix av leverantörer, kunder, media och branschorganisationer. Det skapas nya idéer, kontakter och affärsmöjligheter. Rätt utnyttjat blir mässmediet din kanske mest kostnadseffektiva marknadsföringskanal.

2. Mötet – en självklar del av marknadsmixen

En balanserad marknadsföringsstrategi inkluderar idag väldigt många kanaler. Ett fysiskt mässdeltagande blir därför en allt viktigare del av strategin och är idag lika självklar som att synas på sociala medier eller att ha en hemsida. På en mässa kan ni lättare engagera potentiella kunder och på ett minnesvärt sätt kommunicera ert erbjudande. Dessutom ger det er en bra möjlighet att generera nya leads vilket på sikt leder till fler intäkter.

3. Aktiverar alla sinnen

Mässmediet ger oss möjlighet att påverka genom alla våra sinnen. Genom att låta kunderna klämma, känna, titta, lyssna, lukta eller smaka på produkterna, så ges en unik möjlighet till att skapa en personlig relation och ett mer bestående intryck av produkten och varumärket.

4. Varumärkesprofilering

Mässan som mötesplats skapar även möjligheter att samarbeta med branschprofiler och specialister för att stärka och bygga ert varumärke mot målgruppen. Ni känner ert varumärke bäst. Se till att era specialister får möjlighet att interagera med målgruppen genom exempelvis workshops, föreläsningar, tävlingar, produktdemonstrationer, one-to-one samtal eller genom andra värdeskapande sammanhang.

Ditt mässdeltagande – vår affärsidé

Vi vill att ditt mässdeltagande ska bli så lyckat som möjligt. Här hittar du information om våra mässor som vi driver i egen regi, olika monterlösningar samt vårt basutbud av produkter och tjänster.

mässbesökare som rör sig i montrar under nordbygg

VÅRA MÄSSOR

Vi har en mässa för alla tillfällen. Här hittar du alla Stockholmsmässans undervarumärken som vi driver i egen regi.

exempel på monterlösning med väggar, hängande lampor och bord samt kub på golvet

Monterlösningar

Vi har utvecklat tre grundkoncept på monterlösningar som du som utställare kan utgå från som mässdeltagare.

monteryta från comicon på Stockholsmässan med vita hyllor, blåa hängande boxar med logor på

utforska vår webbshop

Här hittar du vårt basutbud av produkter och tjänster för att göra ditt deltagande som utställare hos oss så framgångsrikt som möjligt.

Skapa nya affärer genom att ställa ut

Är du nyfiken på att ställa ut på något av våra kommande event här på Stockholmsmässan? Vill du bolla tankar och idéer?

Kontakta våra säljteam:

B2C:
+46 8 749 42 94

Stockholm Design Events (Formex och Stockholm Furniture Fair):
+46 707 894 291

B2B & fackmässor:
Se direktnummer till säljare på det specifika eventets hemsida eller ring receptionen på +46 8-749 41 00

Kongresser & Guest Events (möten, event, konferens, fest och kongress):
+46 8 749 42 24